Warsaw Summer Jazz Days 2022

Strona główna / Warsaw Summer Jazz Days 2022 / 9 lipca 2022

Dzień 3

09.07.2022, sobota
godz. 19:00
Sektor 1
Parter rząd 1-10 Balkon rząd 1A, 2A
220zł
Sektor 2
Parter rząd 1-10 Balkon rząd 1A, 2A
180zł
Sektor 3
Parter rząd 1-10 Balkon rząd 1A, 2A
150zł
Kolejność wykonawców w ramach dnia koncertowego może ulec zmianie.
Wykonawcy występują po sobie od godz. 19 bez specjalnych przerw

Kup bilet

Wykonawcy

Laureaci konkursu
Laureaci konkursu "Fonograficzny Debiut Roku" - Artur Małecki & The Creature
ILL Considered
ILL Considered
Stanley Clarke Band
Stanley Clarke Band

więcej o wykonawcach

  • Laureaci konkursu "Fonograficzny Debiut Roku" - Artur Małecki & The Creature
    Laureaci konkursu
    • Artur Małecki & The Creature
      Artur Małecki – lider – perkusja
      Przemysław Chmiel – saksofony
      Michał Aftyka – kontrabas, gitara basowa

    Zespół powstał w roku 2018. Muzycy poznali się na wydziale jazzu w Zespole Szkół Muzycznych im. Fryderyka Chopina w Warszawie ( tak zwana „Bednarska”). W skład zespołu wchodzą: Artur Małecki[ur.18.01.2002]- perkusja, Przemysław Chmiel[ur.27.01.1992r.] – saksofony, Michał Aftyka[ur.25.10.1996r.]- kontrabas.

    Zespół brał udział w konkursach jazzowych takich jak International Tarnów Jazz Contest, Jazz nad Odrą czy Blue Note Poznań Competition. Zdobył II nagrodę na „Blue Note Poznań Competition 2021”. Koncertował m.in. w klubie „Spatif” w Warszawie, „Blue Note ” w Poznaniu ( na specjalne zaproszenie w cyklu „Młodzi Mistrzowie”) czy „Ciągoty i Tęsknoty” w Łodzi. Zespół jest beneficjentem programu „Jazzowy Debiut Fonograficzny 2022”, w ramach którego otrzymał dofinansowanie na nagranie swojej debiutanckiej płyty. Materiał jest już zarejestrowany i wkrótce zostanie wydany przez rozpoznawalne i uznane w świecie muzyki improwizowanej wydawnictwo- „Fundacja Słuchaj”.

    Na repertuar zespołu składają się autorskie kompozycje Artura Małeckiego. Muzyka powstaje w wyniku inspiracji jazzem , muzyką improwizowaną oraz współczesną muzyką klasyczną. Kształtowanie własnego brzmienia to dla tego zespołu ciągły proces, poszukiwanie wspólnej przestrzeni muzycznej w której mogą swobodnie wyrazić siebie. Muzycy wiele pracy wkładają w pieczołowite opracowanie kompozycji lidera- nieraz bardzo skomplikowanych i wymagających.  Każdy z członków zespołu ma ogromny wkład w ostateczne brzmienie kompozycji, dzięki czemu efekt końcowy jest wypadkową trzech indywidualnych wrażliwości.

     

    Artur Małecki– perkusista. kompozytor

    Absolwent Wydziału Jazzu ZPSM im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dr Krzysztofa Gradziuka, obecnie student Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie w klasie dr Łukasza Żyty i dr Wojtka Fedkowicza.

    Jest liderem projektu współtworzonego z uznanymi  muzykami polskiej młodej sceny jazzowej- Michałem Aftyką i Przemysławem Chmielem („Artur Małecki & The Ceature”) Z zespołem tym zdobył drugą nagrodę na Blue Note Poznań Competition 2021.   Występował ze swoją autorską muzyką na konursach i festiwalach jazzowych m.in. Blue Note Competition Poznań, Jazz nad Odrą, Tarnów International Jazz Contest, Krokus Jazz Festiwal. Obecnie zajmuje się w głównej mierze muzyką jazzową jednak posiada na swoim koncie również osiągnięcia w zakresie muzyki klasycznej( Międzynarodowy Konkurs Wibrafonowy w 2015 r.- III miejsce).

    Mimo bardzo młodego wieku posiada już duże doświadczenie sceniczne- grał między innymi w programie pierwszym Polskiego Radia, na Festiwalu „Musica Moderna” w Łodzi, na „Festiwalu Czterech Kultur” w Łodzi czy w uznanych klubach jazzowych jak „Vertigo Jazz Club” we Wrocławiu czy „Blue Note”  w Poznaniu (na specjalne zaproszenie ze swoim autorskim projektem „Artur Małecki & The Creature” w ramach cyklu „Młodzi Mistrzowie”).

     

    Przemysław Chmiel – saksofonista, kompozytor

    Absolwent ZPSM im. Fryderyka Chopina w Warszawie (,,Bednarskiej”) w klasie saksofonu Łukasza Poprawskiego. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego

    w Katowicach, w klasie saksofonu dr Marcina Kaletki.

    Zdobywca medalu PRIMUS INTER PARES Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego – honorowej nagrody dla najlepszego absolwenta 2021 roku – za wybitne osiągnięcia artystyczne oraz celującą ocenę ukończenia studiów.Laureat Pierwszego Miejsca w kategorii solowej na 2020 Blue Note Poznań Competition. Zdobywca I miejsca na konkursie ,,Nowa Nadzieja Jazzu”, w ramach XIII NOVUM Jazz Festival. Laureat II Miejsca na IX Międzynarodowym Konkursie Improwizacji Jazzowej w Katowicach w 2019 roku. Zdobywca Pierwszej Nagrody w kategorii Solo na Tarnów Jazz Contest 2018. Wraz z autorskim Przemysław Chmiel Quartet, zdobył II Miejsce na 2018 Blue Note Poznań Competition. Jako członek zespołu Natalii Kordiak zdobył II miejsce na Tarnów Jazz Contest 2017.

    W 2019 roku ukazały się dwa albumy z udziałem Przemysława Chmiela. Pierwszy z nich to ,,Bajka” formacji Natalia Kordiak Quintet (Hevhetia) Drugą z płyt jest ,,Słowo na T.” zespołu Sabina Meck Sextet (SJRecords). Obydwa albumy zebrały wiele świetnych recenzji, były wielokrotnie wymieniane w zestawieniach najlepszych płyt jazzowych 2019r. Album „ Bajka” był nominowany do nagrody „Fryderyk” w kategorii „fonograficzny debiut roku-jazz”. Debiutancka płyta zespołu Przemysław Chmiel Quartet, zatytułowana ,,Witchcraft” wielokrotnie określana była mianem „ jednego z najlepszych jazzowych debiutów 2020r. . W ankiecie krytyków zorganizowanej przez Jazz Forum, Przemysław Chmiel otrzymał drugie miejsce w kategorii ,,Nadzieja Roku – Muzyk”, a cały Kwartet zdobył drugie miejsce jako ,,Nadzieja Roku – Zespół”. Płyta ,,Witchcraft” otrzymała także nominację do nagrody ,,Fryderyk”, w kategorii ,,fonograficzny debiut roku – jazz”.

    Przemysław Chmiel występował na scenach festiwali międzynarodowych: NiCa Jazz w Alcanadre w Hiszpanii oraz Voicingers on Tour w Pradze, w Czechach. W Polsce Przemysława Chmiela można było usłyszeć na festiwalach takich jak Jazz Jantar w Gdańsku, Jazztrzębie, czy Jazz w Ruinach, a także w najważniejszych klubach jazzowych.

     

    Michał Aftyka – kontrabasista, kompozytor

    Absolwent ZPSM im F. Chopina w Warszawie w klasie kontrabasu Andrzeja Święsa, obecnie student AM im. K. Szymanowskiego w Katowicach.

    Współtworzy m.in. “Amalia Umeda Quartet”, “The Creature”,” superminimalism”, “Aga Gruczek Trio”, “JAH Trio”, “Theos & Vincents”, “Travel Adapter”.Jest stypendystą różnych programów skupiających się na wspieraniu młodych artystów. W 2017r.: Stypendium Ministra Kultury I Dziedzictwa Narodowegom,2019r./2020r.: – Stypendium Marszałka Województwa Lubelskiego dla osób zajmujących się twórczością artystyczną, upowszechnianiem kultury i opieką nad zabytkami, 2020r./2021r: – Stypendium Rektora AM w Katowicach.

    Na swoim koncie posiada wiele nagród na konkursach i festiwalach jazzowych m.in.: Grand Prix w ramach konkursu „Nowa Tradycja” 2021 z zespołem „Zawierucha”, I nagroda w ramach Young Krokus Jazz Contest 2021 z zespołem „ Amalia Umeda Quartet”, I nagroda w ramach konkursu JAZZiNSPIRACJE 2021 z zespołem „Aga Gruczek Trio”, II nagroda w ramach Blue Note Poznań Jazz Competition 2021 z zespołem „The Creature”, II nagroda w ramach Jazz Juniors Competition 2021 z zespołem „superminimalism”, wyróżnienie indywidualne w ramach konkursu Bielska Zadymka Jazzowa 2021, II nagroda w ramach Young Krokus Jazz Contest 2020 z zespołem „Aga Gruczek Trio”, wyróżnienie w ramach Blue Note Poznań Jazz Competition 2021 z zespołem „JAH Trio”, nagroda indywidualna w ramach RCK PRO Jazz w Kołobrzegu 2019, I nagroda w ramach School Jazz Festiwal w Lubaczowie 2019 z zespołem „Mazepa Quartet”, II i III nagroda w ramach Ogólnopolskiego Konkursu Centrum Edukacji Artystycznej 2017 w kategorii zespoły jazzowe („Gołos/Aftyka/Sojka Trio” oraz „Akceiso”)

  • ILL Considered
    ILL Considered
    • ILL Considered
      Liran Donin – bass
      Idris Rahman – saxophone
      Emre Ramazanoglu – drums

    Ill Considered Biography

    Combining riotous free improvisation and deep groove, UK-based outfit Ill Considered have joined forces with New Soil to release their expansive catalogue of eight vinyl-only albums digitally for the first time as part of a “Digital Tour” this autumn, ahead of a new album and live performance at London Jazz Festival.

    Comprised of bassist Liran Donin (Led Bib), saxophonist Idris Rahman (Wildflower, Soothsayers) and producer/mixer/drummer Emre Ramazanoglu (David Holmes, Leo Abrahams, Noel Gallagher, Steam Down, Theon Cross, Wildflower, Etienne Daho) Ill Considered are not wasting any time.

    Ferociously energetic and relentless productive, the outfit recorded and released nine albums in two years between 2017 and 2019, tearing through an improvised yet fully-formed repertoire in single-take sessions that display a unique versatility and sense of invention.

    As saxophonist Idris Rahman explains: “We are trying in real time to shape the music with repetitive hooks, dynamic builds, moments where we diverge into chaos and moments where we

    hit a climax as if we’d rehearsed it. We’re always looking for those points and listening to each other to feel where we’re going to go next.”

    Fusing the dynamism of the UK jazz scene with an improvised punk energy, the band’s sound is not easily pigeonholed.

    Each album features original artwork by illustrator Vincent De Boer, channeling a DIY ethos that has propelled the outfit to under-the-radar cult status. Each of their vinyl-only releases has sold out at source.

    “The Ill Considered sound is wide and varied, and potentially limitless in sonic scope,” Rahman

    explains. “We’re looking to express our emotions to the fullest possible extent and to make the resulting music coherent and cathartic for any listener that wishes to join us.”

    For those not yet initiated into the world of Ill Considered, here’s what you can expect:

    IC1:

    A cogent introduction to the Ill Considered sound, this seven-track debut is a blueprint for the improvised approach that has defined the band ever since. Building around the seed of a melody, usually from a bassline, the quartet weave dense compositions that are both free-flowing and intricate, capturing the electricity of live performance in just two hours of studio time. Raw and refined, Ill Considered One operates on its own unwritten rules.

    IC2:

    Bringing the energy of IC1 onto the stage at The Crypt in Camberwell, Ill Considered ride through ten tracks of otherworldly improvisation – four musicians loosed from pre-conceived ideas of where the music will go. Instead, the band respond to the energy in the room, creating moments of calm and frenzy, not least on a live version of ‘Unwritten Rule’, which jabs, ducks and dives across ten minutes of taut, instrumental sparring.

    IC3:

    Where their first two records build compositions from grooves and rhythmic progressions, Ill Considered 3 revels in texture and mood, applying the band’s knack for collective live composition to something altogether more spiritual. Delicacy and feel come to the fore on tracks like ‘Nada Brahma’, where a sparse, almost minimalist sensibility is nurtured across seven minutes of percussive interplay. Such is the sensitivity of improvisation across IC3, you can almost hear the band listening to one another, as tracks ebb and flow into states of altered consciousness.

    IC4:

    The music of Ill Considered is like putty, moulded and remoulded into new shapes and contortions with every performance and recording. On IC4, the quartet take the stage at Total Refreshment Centre to play a set that consolidates the music on their first three releases, dipping into the transcendence of IC3 and gut-busting freak-outs of IC1 with confidence. In true Ill Considered style, ‘Sunflower’ is hung on Leon Brichard’s elastic bass line, which courses like mercury through a canopy of sax flourishes and burgeoning percussion. Like their best live recordings, the whooping of the audience, like nocturnal creatures from the undergrowth, only adds to the intensity of the set.

    IC5:

    Released just a year after IC1, album number five marks another subtle evolution in Ill Considered’s stratospheric trajectory. While collective improvisation and a shared obsession with heavy-grooving progressions are still central, new sounds begin to enter the band’s vocabulary, with manipulated bass clarinet, shruti and Nord Drum bringing a touch of studio experience to the band’s organic, off-the-cuff dynamism. This sophistication is played out on album opener ‘Calling’, with Rahman’s treated saxophone, the subtle treatment of Emre Ramazanoglu’s drums and Brichard’s note-bending bass giving a woozy, almost ephemeral air to the start of the album.

    IC6:

    Released together with IC5, the band’s sixth offering takes things in a heavier direction, building in angular breakdowns and industrial influences on tracks like ‘Waterfall’ and ‘Single Leaf’. Once again, texture and tone come to the fore, as the Ill Considered quartet is joined by guitarist Steve Ashmore. Conceived as a continuation from IC5, the album culminates in the nerve-shredding assault that is ‘Percolator’, which grinds through the gears in a sax-fuelled catharsis that, in true punk style, ends as abruptly as it began.

    IC7 – An Ill Considered Christmas:

    “Dark, melancholy, aggressive, raging and subdued” – welcome to Christmas chez Ill Considered. While perhaps more apt than forced expressions of seasonal warmth, there’s no doubt IC7 flips the Christmas album convention on its head, teasing out secular jams from traditional hymns. File next to offerings from Roland Kirk and Sun Ra for Yuletide originality, with the former referenced on a melancholy, somewhat ominous version of ‘We Free Kings’. Recorded live in a single day, Ill Considered have your Christmas soundtrack wrapped.

    IC8:

    Releasing music at such fluidity and pace has helped Ill Considered develop a dialectic relationship with their exponential fanbase that cuts through the bullshit in true DIY fashion. On IC8, there’s a playfulness to the track titles that reflects the band’s unfussy aesthetic. Honing their wilder nature, tracks like ‘Take your love back home’, ‘Liquid Science’ and ‘Losing track of objectives’ free-wheel into the vortex of Vincent De Boer’s mind-melting artwork, before being spat out onto the forecourt of wonky, garage-funk missive ‘Sorry to hear your parcel didn’t arrive’. Now released digitally for the first time, timely delivery is very much guaranteed.

    IC: – Live in Nantes:

    Recorded in August 2018, Live In Nantes continues to document the band’s journey as a live entity, stripped back to the trio formation of Leon Brichard, Idris Rahman and Emre Ramazanoglu. As a result, each player is given more space to roam freely across compositions drawn from the band’s previous studio albums. Building great monuments of sound from the barest of materials, look no further than ‘Four Ravens’ to hear how Ill Considered sculpt simple ideas and motifs into summits of collective, improvised climax.

  • Stanley Clarke Band
    Stanley Clarke Band

    With over 40 albums, four-time Grammy® Award-winner Stanley Clarke has attained “living legend” status. Born in Philadelphia, Clarke has been a constant force of nature in American music since the early 1970s with the success of the jazz-fusion group Return To Forever. During his 45+ year career, he has collaborated with Quincy Jones, Stan Getz, Art Blakey, Paul McCartney, Jeff Beck, Keith Richards, Aretha Franklin, Stevie Wonder, Chaka Khan, The Police, Herbie Hancock and many more. Doubling on acoustic and electric bass with equal ferocity, Clarke was the first jazz-fusion bassist ever to headline tours, selling out shows worldwide. Known for his intense dexterity and consummate musicality, Clarke is a true pioneer in jazz and jazz-fusion. Also an accomplished film and TV composer of over 65 projects, Clarke’s credits include Boyz N The Hood, the Tina Turner biopic What’s Love Got To Do With It, Romeo Must Die, The Transporter and most recently the 2013 blockbuster Best Man Holiday.

    His creativity has been recognized and rewarded in every way imaginable: gold and platinum records, Grammy® Awards, Emmy® nominations, a BMI Award, and virtually every reader’s and critic’s poll in existence. He was Rolling Stone’s very first Jazzman of the Year and bassist winner of Playboy’s Music Award for 10 straight years. Clarke was honored with Bass Player Magazine’s Lifetime Achievement Award and is a member of Guitar Player Magazine’s “Gallery of Greats.” In 2004 he was featured in Los Angeles Magazine as one of the Top 50 Most Influential People. He was honored with the key to the city of Philadelphia and put his hands in cement as a 1999 inductee into Hollywood’s “Rock Walk” on Sunset Blvd. In 2011 he was honored with the highly prestigious Miles Davis Award at the Montreal Jazz Festival for his entire body of work. Most recently, Clarke won the 2013 Downbeat Magazine’s Reader and Critic Polls for Best Electric Bass Player.

    Clarke believes in giving back to help young musicians hone their skills. He and his wife Sofia established The Stanley Clarke Foundation 13 years ago as a charitable organization offering scholarships to talented young musicians each year.

pamiętaj

Pozostałe koncerty biletowane

WSJD2022
Dzień 1
Klub Stodoła
07
lipca
czwartek, g. 19
Dzień 1 / Klub Stodoła
Delvon Lamarr Organ Trio
Theo Croker “BLK2LIFE”
Makaya McCraven
Sektor 1 220 zł
Sektor 2 180 zł
Sektor 3 150 zł
WSJD2022
Dzień 2
Klub Stodoła
08
lipca
piątek, g. 19
Dzień 2 / Klub Stodoła
Kris Davis
James Brandon Levis Quartet
Christian McBride Inside Straight
Sektor 1 220 zł
Sektor 2 180 zł
Sektor 3 150 zł
WSJD2022
Dzień 4
Klub Stodoła
10
lipca
niedziela, g. 19
Dzień 4 / Klub Stodoła
Laureaci konkursu "Fonograficzny Debiut Roku" - Ziółek Kwartet
Cécile McLorin Salvant
Steve Coleman and Five Elements
Sektor 1 220 zł
Sektor 2 180 zł
Sektor 3 150 zł

Cena biletów

cena obejmuje cały dzień
Parter rząd Balkon rząd
1-10 1A, 2A
220zł
Parter rząd Balkon rząd
11-17 1-5
180zł
Parter rząd
od 18
150zł

Kup bilet

Cena Karnetów

cena obejmuje dni
7-10 lipca 2022
Parter rząd Balkon rząd
1-10 1A, 2A
750 zł
Parter rząd Balkon rząd
11-17 1-5
600 zł
Parter rząd
od 18
500 zł

Kup karnet

"Warsaw Summer Jazz Days" dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Zrealizowano we współpracy z Narodowym Centrum Kultury.

Warsaw Summer Jazz Days