Jazz Jamboree 2022

Strona główna / Jazz Jamboree 2022 / 29 października 2022

Dzień 3

29.10.2022, sobota
godz. 19:00
Sektor 1
Parter rząd 1-10 Balkon rząd 1A, 2A
220zł
Sektor 2
Parter rząd 1-10 Balkon rząd 1A, 2A
180zł
Sektor 3
Parter rząd 1-10 Balkon rząd 1A, 2A
150zł
Kolejność wykonawców w ramach dnia koncertowego może ulec zmianie.
Wykonawcy występują po sobie od godz. 19 bez specjalnych przerw

Kup bilet

Wykonawcy

Kassa Overall Quartet
Kassa Overall Quartet
Lizz Wright
Lizz Wright

więcej o wykonawcach

  • Kassa Overall Quartet
    Kassa Overall Quartet

    Kassa Overall is a jazz musician, emcee, singer, producer and drummer, a product of New York City’s jazz scene who melds avant-garde experimentation with hip-hop production techniques to tilt the nexus of jazz and hip-hop in unmapped directions, reflecting a panoramic musical background from West Coast G-Funk to the sounds of the New York underground.

    In the past two years, Overall has released three critically acclaimed projects: Go Get Ice Cream and Listen to Jazz (2019), I THINK I’M GOOD (February 2020), followed shortly thereafter by a SHADES OF FLU (May 2020), a quarantine mixtape loosely inspired by Madlib’s Shades of Blue. Whatever the experiment, Overall remains faithful to the pocket of jazz drums in the tradition of his mentors, the late Elvin Jones and Billy Hart, with whom he studied at the Oberlin Conservatory of Music.

    Overall has been working at the forefront of jazz for two decades, touring and recording as a sideman drummer with artists as varied as Geri Allen, Steve Coleman, Francis and the Lights, Yoko Ono, Peter Evans, and Gary Bartz. His work as a producer can be heard on albums by Theo Croker (Escape Velocity), Arto Lindsay (Cuidado Madame), and Das Racist (Sit Down, Man). He’s also featured as an emcee and DJ on drummer Terri Lyne Carrington’s 2020 grammy nominated project, The Waiting Game, as well as drummer on Carmen Lundy’s 2020 grammy nominated project, Modern Ancestors.

    Raised in Seattle, Washington, Overall attended Garfield High School, the alma mater of Quincy Jones and Jimi Hendrix. He is currently based in Brooklyn.

  • Lizz Wright
    Lizz Wright

    Lizz Wright jest piękna, zmysłowa, obdarzona niezwykłym, matowym głosem i nikt w taki sposób, jak ona, nie potrafił połączyć jazzu, muzyki gospel i spirituals z bluesem z Delty Missisipi.

    Pochodzi z małego miasteczka Hahira w Georgii na południu USA. Pieśniami gospel i spirituals nasiąkała od dziecka.

    Czarnej tradycji Południa uczyła się pod okiem ojca-pastora.

    Już jako mała dziewczynka śpiewała w kościele akompaniując sobie na pianinie, wtedy też zainteresowała się bluesem i jazzem.

    Studiowała śpiew na Georgia State University, gdzie poznała r’n’b, rock i pop.

    To właśnie z tych gatunków muzycznych Lizz stworzyła swój własny muzyczny język, oryginalny, kobiecy i uderzający do głowy, jak gorące i wilgotne powietrze nad Deltą Missisipi.

    Nigdy nie miała wątpliwości co do swojego talentu i charyzmy.

    Jej pierwsza trasa koncertowa, zorganizowana w 2002 r. była poświęcona pamięci Billy Holiday – wielkiej divy, wokalistki, która jak nikt potrafiła wyśpiewać swoją duszę, artystki zmagającej się z dyskryminacją Afroamerykanów.

    Lizz wybrała ją na swoją patronkę.

    Podobnie jak ona współpracowała z wielkimi jazzmanami – na swoich pierwszych płytach „Salt” (2003 r.) i „Dreaming Wide Awake” (2005) wspierali ją m.in. saksofonista Chris Potter, pianista Danilo Perez, gitarzysta Bill Frisell, czy perkusista Brian Blade.

    Na kolejnej płycie „The Orchard” wyraźnie skręciła w stronę r’n’b, choć w charakterystyczny dla siebie sposób.

    Mimo tego, że znalazł się na niej cover kompozycji Tiny & Ike’a Turnerów, a nawet Thank You z repertuaru Led Zeppelin, to muzyce bliżej do prawdziwego bluesa śpiewanego przez młodą, ale już niezwykle dojrzałą, artystkę.

    Na kolejnych płytach Lizz powracała do swojej przeszłości z amerykańskiego południa.

    Interpretowała tradycyjne pieśni gospel i spirituals, dodawała do tego szczyptę jazzu, bluesa, folku i rhythm and bluesowego szaleństwa.

    Jej ostatni album z roku 2017 „Grace”  został zarejestrowany na żywo na Sunset Boulvard w Los Angeles; w sesji udział wzięli wybitni muzycy m.in. gitarzysta Marc Ribot, basista David Piltch, gitarzyści Chris Bruce i Marvin Sewell, perkusista Jay Bellerose ,klawiszowiec Patrick Warren oraz perfekcyjnie spinający cały projekt – pianista i dyrygent chórów gospel Kenny Banks, z którym Lizz Wright współpracuje od ponad dwudziestu  lat, i który jest „ojcem chrzestnym” jej artystycznej kariery.

    Zestaw zebrany na płycie „Grace” to kolekcja amerykańskich „coverów” wybranych przez producenta  Joe Henry’ego oraz Lizz Wright.

    To między innymi kultowe hity wylansowane wcześniej przez Raya Charlesa, Allena Toussainta, Ninę Simone, Sister Rosettę Tharpe, K.D. Lang, Boba Dylana, Franka Perkinsa, Mitchella Parisha a nawet „debiutantów” – Rose Cousinsa i grupę Birds of Chicago.

    Wspaniała, nowa  interpretacja   “Seems I’m Never Tired Lovin’ You”, “ Singing in My Soul”,” Southern Nights”, “What Would I Do”, “ Grace”, “ Stars Fell on Alabama”, “Every Grain of Sand”, “ Wash Me Clean” czy “ All the Way Here” nadaje teraz popularnym przebojom znamion kultowych standardów.

    Lizz Wright doskonale odnajduje się w tej roli, bo właśnie dzięki takim piosenkom zadomowiła się na światowych  estradach.

    Charyzmatyczna, urocza i niezwykle zdolna amerykańska pieśniarka jest dzisiaj symbolem pokoleniowej zmiany jaka dokonuje się w wokalnej muzyce jazzowej.

    Teraz świat jazzowej wokalistyki należy do pokolenia młodych, artystek, dla których śpiewanie jazzu jest naturalną konsekwencją fascynacji bluesem, gospel, muzyką soul czy wręcz folkowymi zaśpiewami prowincjonalnej Ameryki.

pamiętaj

Pozostałe koncerty biletowane

JJ2022
Dzień 1
Klub Stodoła
27
października
czwartek, g. 19
Dzień 1 / Klub Stodoła
Krzysztof Ścierański i Goście
Sektor 1 220 zł
Sektor 2 180 zł
Sektor 3 150 zł
JJ2022
Dzień 2
Klub Stodoła
28
października
piątek, g. 19
Dzień 2 / Klub Stodoła
Enzo Favata "The Crossing"
Ruby Rushton / Tenderlonious Quartet
Ben LaMar Gay Quintet
Sektor 1 220 zł
Sektor 2 180 zł
Sektor 3 150 zł
JJ2022
Dzień 4
Klub Stodoła
30
października
niedziela, g. 19
Dzień 4 / Klub Stodoła
Don’t Problem
James Blood Ulmer Music Revelation Ensemble feat. David Murray
Sektor 1 220 zł
Sektor 2 180 zł
Sektor 3 150 zł

Cena biletów

cena obejmuje cały dzień
Parter rząd Balkon rząd
1-10 1A, 2A
220zł
Parter rząd Balkon rząd
11-17 1-5
180zł
Parter rząd
od 18
150zł

Kup bilet

Cena Karnetów

cena obejmuje dni
27-30 października 2022
Parter rząd Balkon rząd
1-10 1A, 2A
750 zł
Parter rząd Balkon rząd
11-17 1-5
600 zł
Parter rząd
od 18
500 zł

Kup karnet

Warsaw Summer Jazz Days