Jazz Jamboree 2021

Strona główna / Jazz Jamboree 2021 / 21 października 2021

Dzień 1

21.10.2021, czwartek
godz. 19:00
Sektor 1
Parter rząd 1-10 Balkon rząd 1A, 2A
190zł
Sektor 2
Parter rząd 1-10 Balkon rząd 1A, 2A
160zł
Sektor 3
Parter rząd 1-10 Balkon rząd 1A, 2A
130zł
Kolejność wykonawców w ramach dnia koncertowego może ulec zmianie.
Wykonawcy występują po sobie od godz. 19 bez specjalnych przerw

Proszę liczyć się z koniecznością okazania aktualnego testu lub potwierdzenia szczepienia na Covid 19.

Kup bilet

Wykonawcy

Dominik Wania Solo
Dominik Wania Solo
John Scofield / Dave Holland Duo
John Scofield / Dave Holland Duo
Ghost Note
Ghost Note

więcej o wykonawcach

  • Dominik Wania Solo
    Dominik Wania Solo
    • Dominiki Wania – piano

    Pianista Dominik Wania dołączył do elitarnego grona artystów nagrywających dla ECM Records, a sygnowany jego nazwiskiem „Lonely Shadows” to pierwszy w historii solowy album polskiego muzyka wydany przez tę najbardziej prestiżową wytwórnię jazzową na świecie.

    Po bardzo dobrze przyjętych przez krytykę nagraniach dla ECM wraz z kwartetem Macieja Obary („Unloved”, „Three Crowns”), polski pianista Dominik Wania wydaje solowy album zarejestrowany w listopadzie 2019 roku w Lugano. Wrażliwość muzyczna Wani jest efektem jego klasycznej edukacji. Na płycie daje się również poznać jako wspaniały improwizator o wyjątkowym instynkcie muzycznym, wnikliwie skupionym na rozwijaniu szczegółów muzyki we wnętrzu studia Auditorio Stelio Molo. Równoważenie wpływów obu dyscyplin sprawia, że Dominik Wania jest jednym z najbardziej charakterystycznych pianistów swojego pokolenia. „Lonely Shadows” jest świadectwem jego twórczej oryginalności, a także ważnym uzupełnieniem słynnej linii nagrań solowych ECM  .

    Na drugi autorski album polskiego pianisty fani musieli czekać aż siedem lat. Tyle czasu minęło od głośnego debiutu – płyty „Ravel” nagranej w trio, która została obsypana nagrodami, m.in. dwiema statuetkami Fryderyk (w kategoriach Jazzowy Album Roku i Jazzowy Debiut Roku) oraz nagrodą TVP Kultura „Gwarancje Kultury”. I tym razem czołowy polski pianista jazzowy nie zrezygnował z wyraźnych wpływów kompozytorów klasycznych, takich jak Maurice Ravel, Siergiej Prokofiew, Aleksandr Skriabin, czy Erik Satie. Muzyka Wani jest pomostem położonym między czystą wolnością improwizacji, wywodzącej się z muzyki jazzowej, a pianistyką przesiąkniętą europejską muzyką klasyczną. Podobnie jak nowy album, tak i solowe koncerty artysty są zaproszeniem do odkrycia świata dźwięków budowanego zgodnie z zasadą „tu i teraz”.

    Dominik Wania rozpoznawalność na muzycznym rynku zaczął zdobywać grając u boku Tomasza Stańko. Zaproszenie od legendarnego jazzmana otrzymał zaraz po skończeniu studiów w New England Conservatory of Music w Bostonie. Podczas czteroletniej współpracy z trębaczem, w jego zespole, Wania poznał swojego kolejnego muzycznego partnera – saksofonistę Macieja Obarę, którego kwartet współtworzy do dziś. Jedna z najważniejszych polskich formacji ostatnich lat pozwoliła pianiście rozwinąć swój talent i rozpocząć karierę międzynarodową. Wraz z zespołem Obary odwiedził najlepsze jazzowe sale i festiwale na świecie, a także nagrał sześć płyt, z czego dwie ostatnie również znalazły się w katalogu ECM Records. Wania działa wielotorowo, bo poza występami i nagraniami w licznych jazzowych konstelacjach, poświęca się też pracy dydaktycznej w murach Akademii w Krakowie i Katowicach, a także nagrywa muzykę filmową we współpracy ze Zbigniewem Preisnerem.

    Dominik Wania nie musi udowadniać, jak dobrze rozumie i jak potrafi grać jazz. Myślę, że ten sposób potraktowania czasu muzycznego służy temu, by skupić się na krótkich dźwiękowych opowieściach i budowanych na klawiaturze stanach emocjonalnych, które w całej serii utworów dają pogłębiony obraz tęsknot, rozterek, pragnień i obaw każdego z nas, w tym samego Dominika. I tu widzę związek z cyklami fortepianowymi twórców klasycznych, którzy – przy zachowaniu wszelkich proporcji geniuszu i czasu historycznego, stawiali ten sam egzystencjalny, często bardzo osobisty problem.

    Płyta wyjątkowa, ważna, oryginalna, wymagająca czasu na przesłuchanie i otwarcia się na estetykę niekiedy odległą od jazzu.

    Tomasz Szachowski Jazz Forum

    Dominik Wania jest (…) wielkim pianistą, ukształtowanym przez muzykę „w ogóle”. Czerpie zarówno z impresjonizmu, jak i muzyki improwizowanej. A to dopiero początek jego inspiracji, których można doszukiwać się też w muzyce współczesnej, romantycznej pianistyce czy free jazzie. Dominik Wania nie antagonizuje gatunków. Jest zwolennikiem twórczej synergii, stylistycznego pojednania i przenikania się nurtów. Takie podejście zaskarbiło mu szerokie grono odbiorców, zarówno wśród brzmieniowych purystów, jak i nastawionych na szalone rozwiązania wielbicieli improwizacji.

    Marta Jundziłł Jazzarium

    Długo byłem przekonany o tym, że wyjątkowe moce nie istnieją w realnym świecie, a tylko w komiksach i filmach sci-fi, aż tu nagle spotkało mnie wielkie zaskoczenie. Dominik Wania udowadnia, że można nie tylko mieć super moc, ale realizować ją w tak zjawiskowej branży jaką jest jazz. Nagrał on bowiem album „Lonely Shadows”, który ma postać solowego koncertu w najczystszej postaci.

    JazzSoul

    Lonely Shadows to pierwszy solowy album w ECM nagrany przez Dominika Wanię, muzyka o uderzającej oryginalności. Wrażliwość pianisty na wydobycie dźwięku, jego barwę i fakturę, wywodzi się z jego klasycznego wykształcenia, ale cechuje go także niesamowity instynkt improwizatorski, skupiający się na szczególe muzyki budowanej tu i teraz, z immanentnym wyczuciem struktury.

    RMF Classic

  • John Scofield / Dave Holland Duo
    John Scofield / Dave Holland Duo
    • John Scofield – guitar
      Dave Holland – bass

    Dave Holland i John Scofield to wielkie gwiazdy i żywe legendy jazzu.

    Holland w  trakcie trwającej ponad pięć dekad kariery, basista/kompozytor  nigdy nie przestał ewoluować, wymyślając na nowo swoje własne  koncepcje i podejście do każdego nowego projektu, jednocześnie nieustannie doskonaląc swój rozpoznawalny głos.

    Od elektrycznego wiru w zespole Milesa Davisa z okresu „Bitches Brew”, po eleganckie flamenco we współpracy z legendą hiszpańskiej gitary Pepe Habichuelą.

    Towarzyszył  wielkiej wokalistce Betty Carter w jej ostatnich latach.

    WykuwaŁ nowe brzmienia z pionierskim awangardowym kwartetem „Circle” u boku Chicka Corei, Anthony’ego Braxtona i Barry’ego Altschula.

    Grał  u boku takich legend jak Stan Getz, Hank Jones, Roy Haynes i Sam Rivers.

    To w zespołach przez niego prowadzonych pierwsze poważne kroki na światowej scenie jazzowej stawiali tak obecnie uznani muzycy jak Chris Potter, Kevin i Robin Eubanks czy Steve Coleman.

    Dave Holland od najmłodszych lat był w czołówce jazzu w wielu jego formach.

    Johna Scofield posiadając bardzo charakterystyczne brzmienie i różnorodność stylistyczną jest mistrzem jazzowej improwizacji, którego muzyka plasuje się gdzieś pomiędzy post-bopem, funkowym  jazzem  i R&B.

    Po debiutanckim nagraniu z Gerrym Mulliganem i Chetem Bakerem, Scofield przez dwa lata był członkiem zespołu Billy Cobham-George Duke.

    W 1977 roku nagrywał z Charlesem Mingusem, a następnie dołączył do kwartetu Gary’ego Burtona.

    W latach 1982-1985 Scofield koncertował i nagrywał z Milesem Davisem.

    Współpraca z legendarnym trębaczem wywindowała go do jazzowej elity.

    Od tego czasu Scofield prowadzi swoje własne grupy na międzynarodowej scenie jazzowej.

    Nagrał ponad 30 albumów jako lider (wiele z nich to już klasyki), w tym współpracował z takimi artystami jak  Pat Metheny, Charlie Haden, Eddie Harris, Medeski, Martin & Wood, Bill Frisell, Brad Mehldau, Mavis Staples, Government Mule, Jack DeJohnette, Joe Lovano i Phil Lesh.

    Grał i nagrywał z Tonym Williamsem, Jimem Hallem, Ronem Carterem, Herbiem Hancockiem, Joe Hendersonem, Dave’em Hollandem, Terumasą Hino i wieloma innymi legendami jazzu.

    Twórczość gitarowa Johna Scofielda wywiera wpływ na jazz od końca lat 70-tych i trwa do dziś.

    Wspólny duet Dave’a Holland’a i John’ a Scofield’a to jedno z największych wydarzeń nadchodzącego Jazz Jamboree.

  • Ghost Note
    Ghost Note
    • Robert Sput Searight – Drums
      Nate Werth – Percussion
      Sylvester Onyejiaka – Sax
      Jonathan Mones – Sax
      Xavier Taplin – Keys
      Peter Knudsen – Guitar
      MonoNeon – Bass

    Kierowany przez duet perkusyjny – Roberta „Sputa” Searighta i  Nate’a Wertha – wielokrotnych zdobywców nagrody Grammy czyli formację Snarky Puppy, , zespół Ghost -Note to prawdziwa eksplozja dźwięku.

    Z bogatym składem muzyków na najwyższym poziomie – mających na koncie współpracę z takimi artystami i zespołami jak Prince,Snoop Dogg, Erykah Badu, Herbie Hancock , Kendrick Lamar, Marcus Miller, Toto, Justin Timberlake i wielu innych  – zespół pcha muzykę funk w przyszłość, opierając się na pionierskich fundamentach stworzonych przez takie legendy gatunku jak James Brown oraz Sly  & The Family Stone i wzbogacając swoje świeże podejście o dżwięki i brzmienia Afrobeatu, Hip-Hopu, psychodelii, a także muzyki świata.

    Wraz z wydaniem „Swagism” w  2018 roku, Ghost-Note jasno określił swoją misję.

    Zespół stawia rytm na pierwszym planie , z ciężkimi, dosadnymi bitami, które leżą u podstaw dzikiej i żywiołowej muzyki tej grupy.

    Z gościnnym udziałem muzyków takich jak Kamasi  Washington , Karl Denson, Bobby Sparks, Nigel Hall, TAZ i wielu innych , „Swagism”  pokazał  oszałamiającą zdolność zespołu do łączenia i wzmacniania dźwięków w połączeniu ze świadomym komentarzem społecznym.

    Występy Ghost – Note na żywo są odważne i bezpośrednie , a zespół  podczas koncertów skupia się  na tworzeniu uwodzicielskich, tanecznych groove’ów.

    Po założeniu zespołu w 2015 roku Ghost-Note zaczął szturmem zdobywać świat.

    Dwa studyjne albumy Ghost-Note   – „Swagism ” z 2018 roku i  „Fortified” z 2015 roku – zdobyły uznanie  krytyków, a zespołowi przyniosły popularność na całym świecie.

    Oba albumy trafiły na 1. miejsce jazzowej listy przebojów Itunes.

    Ponadto zespół odbył udane trasy koncertowe po USA,Europie , Australii,Nowej Zelandii, Kanadzie i Japonii, występując także na wielu światowych festiwalach i muzycznych eventach.

pamiętaj

Pozostałe koncerty biletowane

Cena biletów

cena obejmuje cały dzień
Parter rząd Balkon rząd
1-10 1A, 2A
190zł
Parter rząd Balkon rząd
11-17 1-5
160zł
Parter rząd
od 18
130zł

Kup bilet

Warsaw Summer Jazz Days