Warsaw Summer Jazz Days 2024

Strona główna / Warsaw Summer Jazz Days 2024 / 4 lipca 2024

Dzień 1

04.07.2024, czwartek
godz. 19:00

Karnety

cena obejmuje dni
4-7 lipca 2024
Sektor 1
Parter rząd 1-10 Balkon rząd 1A, 2A
990 zł
Sektor 2
Parter rząd Balkon rząd
850 zł
Sektor 3
Parter rząd
700 zł

Bilety normalne/ulgowe

cena obejmuje cały dzień
Sektor 1
Parter rząd 1-10 Balkon rząd 1A, 2A
200/170 zł
Sektor 2
Parter rząd 11-17 Balkon rząd 1-5
150/127.5 zł
Sektor 3
Parter rząd od 18
100/85 zł
Kolejność wykonawców w ramach dnia koncertowego może ulec zmianie.
Wykonawcy występują po sobie od godz. 19 bez specjalnych przerw

Wykonawcy

Jutra
Jutra
Tomek Wendt Daily Things
Tomek Wendt Daily Things
Immortal Onion & Michał Jan Ciesielski
Immortal Onion & Michał Jan Ciesielski
Ńoko
Ńoko

więcej o wykonawcach

  • Jutra
    Jutra
    • Artur Bieszke- gitara/syntezator
    • Jacek Rezner- perkusja
    • Patrycja Tempska- saksofon
    • Wojtek Lacki- bas

    Trójmiejski zespół grający abstrakcyjną muzykę instrumentalna, inspirowaną hip hopem, alternatywnym jazzem, soulem i soundtrackami do filmów szpiegowskich.

    W 2022 wydali debiutancką EP “Subrealizm” która została wydana na kasecie. Zespół obecnie pracuje nad kolejnym wydawnictwem.

    Dave Sumner dla Bandcamp napisał o debiucie:

    “Melody and groove fuel one another on this deliriously fun session from the Gdynia, Poland-based quintet Jutra. The brisk pace keeps the foot tapping compulsively. The splashes of harmony are the sonic equivalent of roll tides crashing upon the shore and then whispering back out to sea. Melodic phrasing gets its hooks in and won’t let go.”

     

     

  • Tomek Wendt Daily Things
    Tomek Wendt Daily Things
    • Tomasz Wendt - saksofon
    • Szymon Mika - gitara
    • Piotr Narajowski  - kontrabas
    • Michał Miśkiewicz - perkusja

    Tomasz Wendt urodził się 3 maja 1990 roku w Gdańsku. Jako student klasy saksofonu z wyróżnieniem ukończył Akademię Muzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu otrzymując jednocześnie nagrodę Dyplom Roku 2014. Ponadto, wyróżniony został Nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla najbardziej uzdolnionych studentów uczelni artystycznych w Polsce. We wrześniu 2019 roku obronił tytuł doktora na wrocławskiej Akademii Muzycznej, gdzie obecnie jest wykładowcą ze stopniem doktora.

    Pierwsza autorska płyta saksofonisty Tomasz Wendt Trio & Atom String Quartet Behind the Strings zdobyła uznanie w polskim środowisku muzycznym, co zaowocowało przyzna- niem nagrody Fryderyk 2017 w kategorii Jazzowego Debiutu Fonograficznego. Po trzech latach od tak głośnego debiutu fonograficznego, w 2019 roku na rynku pojawił się kolejny album z muzyką autorską Tomasza: „Chapter B.”. Tym razem, Wendt nagrał album o intry- gującej fakturze brzmieniowej (saksofon, instrumenty klawiszowe, skrzypce, perkusja). Ta płyta również została bardzo pozytywnie przyjęta przez środowisko muzyczne, czego dowodem może być duża ilość pochlebnych recenzji oraz intensywna działalność koncertowa kwartetu.

    Saksofonista ma w swoim dorobku współpracę z wieloma wybitnymi artystami z muzycz- nego świata do których należą m.in.: Grzegorz Nagórski, Piotr Wojtasik, Mateusz Smoczyński, Joachim Mencel, Michał Miśkiewicz, Jan Smoczyński, Rafał Sarnecki, Jacek Namysłowski, Artur Lesicki, Kuba Stankiewicz, Urszula Dudziak, Eric Allen (USA), Dean Brown (USA) czy również Taco Hemingway, Jarecki i Grubson.

  • Immortal Onion & Michał Jan Ciesielski
    Immortal Onion & Michał Jan Ciesielski
    • Wojtek Warmijak - perkusja
    • Tomir Śpiołek - pianino, syntezator 
    • Ziemowit Klimek - kontrabas, syntezator
    • Michał Jan Ciesielski - saksofon

    Zespół Immortal Onion ugruntował już sobie pozycję jednego z najciekawszych projektów nowej fali pol- skiego jazzu i konsekwentnie zyskuje to miano również za granicą (koncerty w 13 krajach w tym ostatnio w Moskwie i na Syberii). Po dwóch świetnie przyjętych albumach (debi- utanckiego “Ocelot of Salvation” z 2017 i wydanego w U Know Me “XD [Experience Design]” z 2020) prezentujemy płytę “Screens”, która została nagrana z inicjatywy trójmiejskiego kompozytora i saksofonisty Michała Jana Ciesielskiego.

    Skomponowane przez Michała utwory pokazują, że fuzja nowoczesnego jazzu z elektroniką może być wciąż świeża i porywająca. “Screens” gdzie obok Michała, Tomira, Wo- jtka i Ziemowita pojawia się wielu instrumentalnych goś- ci to zdecydowanie mocny krok do przodu w wykonaniu wciąż młodych muzyków z Trójmiasta.

    Warto nadmienić, że w utworze “ZOZI” gościnny udział wzięły współpracujące z Alfah Femmes, Ralphem Kamińskim czy The Fruitcakes skrzypaczka Ola Szy- mańska oraz wiolonczelistka Weronika Kulpa. W tym samym kawałku pojawia się sekcja dęta w postaci trębacza Dawida Lipki, znanego z zespołów Zgniłość czy Bizzarre Penguin oraz puzonisty Pawła Niewiadomskiego z Power of the Horns. Utwór “OK Boomer” swoim charak- terystycznym gitarowym soundscapem wzbogacił Marcin Gałązka, wieloletni współpracownik Tymona Ty- mańskiego.

    Całość nagrał i zmiksował osobiście Michał Ciesielski, a mastering to dzieło Michała “Eproma” Baja. Oprawa graficzna to kontynuacja współpracy z Martą “Martiszu” Ludwiszewską, która jak nikt inny odczuwa zwari- owanego ducha nieśmiertelnej cebuli.

     

  • Ńoko
    Ńoko
    • Dawid Lipka - trąbka / fx
    • Michał Jan Ciesielski - saksofon / synth
    • Maciej Sadowski - kontrabas / moog
    • Tomasz Koper - perkusja
    „Aurora” to opowieść o kosmicznym duchu Jutrzenki, bogini zorzy porannej, brzasku i świtu, a także o tajemniczych ciałach niebieskich, które niosą ze sobą zarówno światło, jak i głęboko niepokojący chaos i mrok.
    Ńoko porywający sposób łączy nowoczesną elektronikę z dark jazzem i psychodelicznym rockiem i wyniesie Was w niepowtarzalny i tajemniczy świat mitologii słowiańskiej i cyberpunka. To połączenie brzmi jak zapowiedź nieobliczalnego, tajemniczego, kosmicznego.
    W składzie znajdują się Dawid Lipka (Zgniłość, Bizarre Penguin) na trąbce, Michał Jan Ciesielski (Quantum Trio, Michał Jan x Immortal Onion) na saksofonie i syntezatorze, Maciej Sadowski (Dead Vistula, LowBow, Gdańsk Necropolitan Orchestra) na kontrabasie i moogu oraz Tomasz Koper (Alfah Femmes, Jazxing Live, Tymon Tymański) na perkusji.
    Muzyka zespołu ńoko powstała podczas sesji improwizowanej, gdzie kreatywność katalizowana jest pełnym energii, spontanicznym aktem wykonywania muzyki bez założeń i bez ograniczeń. Właśnie ta energia czyni muzykę zespołu świeżą, a rytmy transferują słuchaczy w niepohamowany taniec. Album „Aurora” to zapis jednej z tych improwizowanych sesji, zawierający 8 energetycznych kompozycji, tworzących zwięzłą całość.

     

pamiętaj

Pozostałe koncerty biletowane

WSJD2024
Dzień 2
Klub Stodoła
05
lipca
piątek, g. 19
Dzień 2 / Klub Stodoła
Brian Marsella Trio
New Masada Quartet 
Sektor 1 330 zł
Sektor 2 280 zł
Sektor 3 220 zł
WSJD2024
Dzień 3
Klub Stodoła
06
lipca
sobota, g. 19
Dzień 3 / Klub Stodoła
Irreversible Entanglemen
Void Patrol
Isaiah Collier & The Chosen Few
Sektor 1 330 zł
Sektor 2 280 zł
Sektor 3 220 zł
WSJD2024
Dzień 4
Klub Stodoła
07
lipca
niedziela, g. 19
Dzień 4 / Klub Stodoła
The Big Tusk
Kuba Więcek Hoshii
Marcus Miller Band
Sektor 1 330 zł
Sektor 2 280 zł
Sektor 3 220 zł

Cena biletów normalnych/ulgowych

cena obejmuje cały dzień
Parter rząd Balkon rząd
1-10 1A, 2A
200/170 zł
Parter rząd Balkon rząd
11-17 1-5
150/127.5 zł
Parter rząd
od 18
100/85 zł

Kup bilet

Cena Karnetów

cena obejmuje dni
4-7 lipca 2024
Parter rząd Balkon rząd
1-10 1A, 2A
990 zł
Parter rząd Balkon rząd
11-17 1-5
850 zł
Parter rząd
od 18
700 zł

Kup karnet

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze Środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Projekt współfinansowany przez m.st. Warszawa
Projekt współfinansowany przez STOART
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Narodowy Instytut Muzyki i Tańca m.st. Warszawa STOART