Jazz Jamboree 2021

Strona główna / Jazz Jamboree 2021 / 24 października 2021

Dzień 4

24.10.2021, niedziela
godz. 19:00
Sektor 1
Parter rząd 1-10 Balkon rząd 1A, 2A
190zł
Sektor 2
Parter rząd 1-10 Balkon rząd 1A, 2A
160zł
Sektor 3
Parter rząd 1-10 Balkon rząd 1A, 2A
130zł
Kolejność wykonawców w ramach dnia koncertowego może ulec zmianie.
Wykonawcy występują po sobie od godz. 19 bez specjalnych przerw

Proszę liczyć się z koniecznością okazania aktualnego testu lub potwierdzenia szczepienia na Covid 19.

Kup bilet

Wykonawcy

Marcin Masecki
Marcin Masecki
Yazz Ahmed Quartet
Yazz Ahmed Quartet
Lakecia Benjamin
Lakecia Benjamin

więcej o wykonawcach

  • Marcin Masecki
    Marcin Masecki
  • Yazz Ahmed Quartet
    Yazz Ahmed Quartet
    • Yazz Ahmed – trumpet
      Ralph Wyld – vibraphone
      David Manington – bass
      Martin France – drums

    Trębaczka Yazz Ahmed urodziła się i wychowała w Bahrainie, mieszka w Londynie i tu zadebiutowała w 2012 r.

    Zapraszana przez grupę Radiohead i legendę reggae Lee „Scratch” Perry`ego do studia i na koncerty zwróciła uwagę krytyków, którzy nie kryją zachwytów nad jej wizją współczesnego jazzu.

    Tak jak Kamasi Washington w Ameryce, tak Yazz Ahmed w Wielkiej Brytanii trzyma rękę na pulsie muzyki, nie tylko jazzowej. W jej grze słychać fascynację funkiem, fusion, world music i muzyką klubową.

    Ta wyjątkowa postać na światowej jazzowej scenie wydała jak do tej pory trzy albumy, ale zwłaszcza dwa ostatnie ; „La Soboteuse” i „Polyhymnia” wprowadziły ją na jazzowy top.

    Album „La Saboteuse” est gęsty od najróżniejszych, sprawnie wymieszanych dźwięków. W gotowaniu magicznej, muzycznej mikstury młodą wirtuozerkę trąbki wspierają: Shabaka Hutchings na klarnecie basowym, Lewis Wright na wibrafonie, Naadia Sheriff na fortepianie elektrycznym Fender Rhodes i Wurlitzerze i Samuel Hallkvist na gitarze, a także rozbudowana sekcja rytmiczna.

    Producent Noel Langley zadbał, by brzmienie było klarowne i miało moc poruszania gór. Trąbka Yazz Ahmed przypomina nieco Milesa Davisa z „Bitches Brew”, a trochę Nilsa Pettera Molvaera z „Khmer”, a umiejętne wplecenie motywów arabskich czynią album oryginalnym i intrygującym.

    Jej ostatni album „Polyhymnia” to oczywiście muzyka instrumentalna wykorzystująca orientalne skale i przynosząca naleciałości muzyki bliskowschodniej, ale nie to jest na niej najważniejsze.

    Potężny zespół, który sformowała przy okazji tej trzeciej już pełnowymiarowej płyty, zbiera niemal wyłącznie kobiety i jest niezwykle ciekawą wizytówką nie tylko wielokulturowej, ale przede wszystkim feministycznej wspólnoty dzisiejszej sceny z Wysp Brytyjskich.

    Nubya Garcia gra na saksofonie, Rosie Turton na puzonie, Sheila Maurice-Grey tym razem udziela się wokalnie, ustępując miejsca liderce.

    Płyta jest celebracją kobiecej odwagi, determinacji i kreatywności” – deklaruje wprost Ahmed. A całość stanowi płytowe ujęcie materiału przygotowanego kilka lat temu na koncert w londyńskim Southbank Centre zorganizowany z okazji Dnia Kobiet.

    Tyle że przy okazji sesji nagraniowych rzecz się rozrosła, zmieniła.

    Studyjne oblicze „Polyhymnii” urzeka miękkością, trudną do przeoczenia lekkością – pomimo bigbandowej momentami siły uderzeniowej zespołu i nagromadzenia instrumentalistek (w sesjach wzięło udział 25 osób).

    Będzie też do tej płyty blisko zarówno miłośnikom fusion, jak i spiritual jazzu – ale też prog-rocka z pierwszej połowy lat 70 – tych, szczególnie King Crimson czy sceny Canterbury.

    Według wielu magazynów, krytyków, a przede wszystkim słuchaczy to jeden z najlepszych jazzowych albumów ostatniego roku.

    Yazz prowadziła różne zespoły na koncertach na całym świecie, w tym w Wielkiej Brytanii, Nowym Jorku, Toronto, Kuwejcie, Algierze, Berlinie, Kolonii, Paryżu, Stambule, Tunisie i Amsterdamie. Zaczarowała także publiczność na najważniejszych festiwalach, takich jak WOMAD, Molde Jazz, Pori Jazz i Love Supreme.

     

  • Lakecia Benjamin
    Lakecia Benjamin
    • Taber Gable – piano
      Ivan Taylor – bass
      EJ Strickland – drums
      Lakecia Benjamin – sax

    Wybrana przez Downbeat Critics Poll  w roku 2020 wschodzącą gwiazdą saksofonu  altowego  i artystą roku przez Jazz Journalists Association, charyzmatyczna i dynamiczna saksofonistka Lakecia Benjamin łączy tradycyjne koncepcje jazzu, hip hopu i soulu.

    Talent, sceniczna osobowość Benjamin i jej gra na saksofonie sprawiły, że dzieliła sceny z wieloma legendarnymi artystami, takimi jak Stevie Wonder, Alicia Keys, The Roots i Macy Gray.

    Jako liderka zespołu Lakecia Benjamin and Soul Squad, łączy brzmienia Jamesa Browna, Maceo Parkera, Sly and the Family Stone i The Meters z porywającymi, godnymi parkietu rytmami.

    Groove’y Benjamin przenoszą klasyczny klimat na zupełnie nowy poziom, z jej saksofonem altowym tworzącym coś wyjątkowego w każdym utworze.

    Lakecia Benjamin, urodzona i wychowana w Washington Heights  po raz pierwszy zaczęła grać na saksofonie w Fiorello LaGuardia High School for the Performing Arts.

    Następnie wstąpiła do renomowanego programu jazzowego na New School University w Nowym Jorku.

    Już na tym wczesnym etapie Benjamin grała z takimi sławami jazzu jak Clark Terry i Reggie Workman, co dało jej możliwość grania i koncertowania z wieloma innymi  artystami, takimi jak Rashied Ali, David Murray , Vanessa Rubin i James „Blood” Ulmer.

    Mając głębokie jazzowe korzenie i talent szybko stała się poszukiwanym aranżerem, współpracując z tak uznanymi artystami jak Anita Baker.

    W marcu 2020 roku, niezaprzeczalnie dynamiczna, charyzmatyczna i wirtuozerska saksofonistka/bandleaderka Lakecia Benjamin nagrała kolekcję 13 utworów oryginalnie napisanych przez dwie, jedne z  najbardziej wpływowych  postaci jazzu XX i XXI wieku: Alice i Johna Coltrane.

    Na oczekiwanym albumie  „Pursuance”, pochodząca z Nowego Jorku artystka jest nie tylko zaszczycona, że mogła  złożyć hołd tej genialnej  parze, ale jest również zachwycona, że mogła  to zrobić w towarzystwie tego, co jednoznacznie można opisać jako czystą jazzową elitę: Reggie Workman, Ron Carter, Gary Bartz, Dee Dee Bridegwater, Meshell Ndegecello, Regina Carter, Bertha Hope, Last Poets, Greg Osby, Steve Wilson, John Benitez, Marc Cary, Marcus Gilmore, Keyon Harrold, Marcus Strickland, Brandee Younger, Georgia Anne Muldrow i Jazzmeia Horn.

pamiętaj

Pozostałe koncerty biletowane

Cena biletów

cena obejmuje cały dzień
Parter rząd Balkon rząd
1-10 1A, 2A
190zł
Parter rząd Balkon rząd
11-17 1-5
160zł
Parter rząd
od 18
130zł

Kup bilet

Warsaw Summer Jazz Days